کشف حفره امنیتی بسیار خطرناک در کامپیوترهای لنوو

مطالب
کشف حفره امنیتی بسیار خطرناک در کامپیوترهای لنوو

کشف حفره امنیتی بسیار خطرناک در کامپیوترهای لنوو

به نظر می‌رسد که شرکت لنوو روزهای خوبی را ازنظر مبارزه با مشکلات امنیتی پشت سر نمی‌گذارد زیرا مجددا یک حفره امنیتی بسیار خطرناک در کامپیوترهای این شرکت یافته شده است.
هنگامی که ما رقمی بسیار سنگین را برای یک کامپیوتر خانگی پرداخت می‌کنیم به‌صورت طبیعی انتظار داریم که این هزینه برای ما معماری مناسب سخت‌افزاری و امنیتی را به همراه داشته باشد.
با این وجود به نظر می‌رسد که خریداران دستگاه‌های ساخت شرکت لنوو چندان در این زمینه خوش‌ اقبال نبوده‌اند زیرا سیستم‌های ساخت این شرکت چینی ازنظر کارشناسان با بحران امنیتی روبرو هستند.بر اساس گزارش‌های منتشر شده به نظر می‌رسد که حفره امنیتی جدیدی در دستگاه‌های ساخت این شرکت یافت شده است که مسلما نشان‌دهنده فعالیت ضعیف مهندسان این شرکت در زمینه معماری امنیتی سیستم‌های خود است.
شایان ذکر است که پیش‌ازاین نیز موردی مشابه برای لنوو رخ داده بوده است و این شرکت در بیانیه‌های خود از تلاش برای عدم وقوع مجدد چنین مشکلی سخن گفته بود ولی در عمل شاهد روندی معکوس با ادعاهای مسئولان لنوو بوده‌ایم.
این حفره امنیتی می‌تواند موجب شود تا هکرها بتوانند پروتکل‌های امنیتی ویندوز را دور زده و به سیستم کاربر هجوم ببرند. با این حال لنوو اعلام کرده است که متخصصان این شرکت در حال تلاش شبانه‌روزی برای رفع این مشکل هستند و باید به‌زودی انتظار عرضه یک بسته به‌روزرسانی توسط این شرکت را داشته باشیم.

برای نظر دادن ابتدا باید وارد شوید. برای ورود اینجا کلیک کنید.