مطالب
پایان پشتیبانی ویندوز 7

پایان پشتیبانی ویندوز 7

تقریباً یک میلیارد کامپیوتر در سراسر جهان  ویندوز 10 را اجرا می کنند.  برخی منتقدان از آن تمجید کرده اند.  برخی از کاربران آن را دوست دارند در حالی که برخی دیگر از آن متنفر هستند.  برخی از کارشناسان تخمین می زنند که ویندوز 10 تقریباً 40٪ از بازار سیستم عامل دسکتاپ را تحت تسلط خود دارد و به راحتی از محبوبیت ویندوز 7 پیشروی می کند.

آیا هنوز از ویندوز 7 استفاده می کنید؟  کمپانی مایکروسافت اعلام کرد در 14 ماه ژانویه به پشتیبانی ازاین سیستم عامل 10 ساله پایان می دهد.  مایکروسافت با استفاده از شعار "دنیای خود را ارتقا دهید" ویندوز 10 را نسخه "نهایی" توصیف کرده است و به جای اینکه سیستم عامل را هر چند سال یک بار جایگزین کنید ، کاربران ویندوز 10 قادر به بارگیری آپدیت های رایگان با بازگشت از منوی استارت Microsoft Edge))، می باشند.

اما ویندوز 10 کامل نیست.  آخرین به روزرسانی های اخیر ، اشکالات و ایرادات بسیار جدی را ارائه داده اند که ویژگی های اساسی را تحت شعاع خود قرار داده و کاربران را با مشکلاتی همچون "Blue Screen of Death" مواجه کرده. این سیستم عامل همچنین دارای چندین سوال است که شاید در جلسات شرکت به نظر عالی رسیده باشد ، خوشبختانه ، شما می توانید بسیاری از تنظیمات را متناسب با سلیقه خود تغییر دهید.

چگونه می توانید عملکرد ویندوز 10 خود را بهتر کنید؟

1. کنترل بروزرسانی های ویندوز:

  این روند ساده و اتوماتیک است.  خبر بد این است که ، معمولاً مجبورید سیستم را مجدداً reboot کنید ،  از طرفی پروسه بروزرسانی جدید ناگهان شروع به بارگیری می کند.  بنا براین در صورتی که ایمیل مبنی بر یادآوری به روزرسانی ویندوز دریافت کردید ، احتمال Spam بودن ایمیل و کلاه برداری از شما  زیاد است!

برای جلوگیری از این وقفه های برنامه ریزی نشده ، به منوی تنظیمات خود بروید و پارامترهای زمان را تنظیم کنید.  به این ترتیب ، کامپیوتر شما از بروزرسانی در طی "ساعت فعال" متوقف می شود.  همچنین می توانید به روزرسانی ها را به طور کلی stop کرده و آنها را تا مدت 35 روز متوقف کنید. این کار ممکن است امنیت شما را تحت تأثیر قرار دهد ، روش بهتر این است که به منوی تنظیمات خود بروید ، قسمت Windows Updates را انتخاب کنید و گزینه های Advanced را پیدا کنید.  از آنجا می توانید گزینه Pause Updates را تغییر دهید و آن را روشن کنید.

2- تعاملات و فعالیت Cortana  را محدود کنید:

ویندوز 10 با کورتانا در دسترس کاربران قرار گرفته است.با انتشار این ویندوز کورتانا به نسخه ی دسکتاپ ویندوز 10 پیوست.تا قبل از ویندز 10 تنها کاربران وینفون می توانستند از این دستیار صوتی استفاده کنند.البته با انتشار ویندوز 10 این دستیار صوتی هنوز در اختیار همه ی کاربرلن قرار نگرفته است. ویندوز 10 مایکروسافت به دکمه جستجوی جدیدی بر روی نوار وظیفه تجهیز شده و کورتانا نیز در بالای آن قرار خواهد گرفت. همانند ویندوزفون، می‌توانید از کورتانا برای یادآوری انجام کارهای مختلف درخواست کنید و یا حتی جستجو برای محتویات از طریق برنامه‌ها و یا بر روی وب را به آن بسپارید.   متأسفانه ، یک نقص در برنامه نویسی ممکن است باعث شود هکرها بتوانند با استفاده از دستورات صوتی Cortana ، حتی در صورت قفل بودن ، وارد رایانه ویندوز 10 شوند.  هر کسی می تواند دستورات صوتی را به Cortana صادر کند و آن را مجبور به بارگیری بدافزارهای مخرب کند.  می توانید با جدا کردن Cortana از صفحه قفل خود ، از خطر دراختیار داشتن داده های شما توسط هکر ها جلوگیری کنید و به  Cortana بیاموزید که فقط به صدای شما پاسخ دهد.

3.Search engine خود را از Bing تغیر دهید.

4.یک رمز جهت ورود به سیستم اختصاص دهید.

5. سایز ایکون های منو استارت را تغیر دهید.

 

 

برای نظر دادن ابتدا باید وارد شوید. برای ورود اینجا کلیک کنید.