مقالات
جزوه فارسی CEHV8 بخش نهم

جزوه فارسی CEHV8 بخش نهم

خیلی از کسانی که قصد ورود به حرفه امنیت داده ها را دارند این طرز تفکر را دارند که برای هکر شدن و یادگیری هنرهای سیاه هک یادگیری یک نرم افزار یا ابزار کافیست و یا فقط در یک یا دو ماه می توانند یک هکر ماهر باشند. 
برای هکر شدن به چه چیزی نیاز دارم و چطور هنر نفوذ و هک را یاد بگیرم؟
با چه تکنیک هایی سریع تر هکر شوم(هک را اصولی و حرفه ای یاد بگیرم)؟

هدف یک هکر وارد شدن و نفوذ کردن به یک سیستم است اما نه بخاطر خرابکاری و بدست آوردن اطلاعات آن سیستم بلکه او قصد دارد تا با این کار نشان دهد که سیستم مورد نظر از لحاظ ایمنی ایراد دارد و وظیفه ی مدیر سیستم آن است که آن را اصلاح کند. فراموش نکنیم که بهترین مدیر سیستم همان بهترین هکر است این جمله را میتوان با زدن این مثال که بهترین پلیس بهترین دزد میباشد مقایسه کرد و هکری که مدیر سیستم است اغلب یک برنامه نویس حرفه ای و یک طراح وب میباشد .این دسته از هکرها با وارد شدن به سیستم نشان میدهند که سیستم ایراد دارد و سپس با ارائه راه حل امنیتی عیب سیستم مورد نظر را بر طرف میکنند و از این طریق میتوانند سود اقتصادی هم بدست آورند . این دسته از هکرها معمولا به هکرهای کلاه سفید معروف هستند.

اما دسته ی دوم هکرها, این گروه از هکرها قصدشان ورود به سیستم, خرابکاری, دست یابی به اطلاعات شخصی دیگران, بدست آوردن رمز عبور دیگران و مشهور شدن با استفاده از این راه میباشد این گروه از هکرها  به کراکر معروف میباشند.

اگر شما دوست دارید که یک هکر حرفه ای(البته از نوع کلاه سفید) شوید، میتوانید با مطالعه جزوه فارسی CEH با ما همراه شوید.

برای نظر دادن ابتدا باید وارد شوید. برای ورود اینجا کلیک کنید.